Vilniaus „Žilvinėlio“ lopšelis - darzelis
Kontaktai

Taikos 130g
LT-05226, Vilnius
Tel./faks. (8 5) 2419212

Alėjos

EDUKACINĖ ERDVĖ "FORSITIJŲ ALĖJA"
 

Forsitija (forsithya) – ankstyvą pavasarį gražiai, ryškiai geltonais žiedais pražystantis dekoratyvinis krūmas, priklausantis alyvmedinių (Oleaceae) šeimai.

Užauga forsitijos iki 2 metrų aukščio. Augalo žydėjimo laikas – vasario – kovo mėnesiai. Šakos auga stačiai, vėliau kiek nulinksta. Lapai šviesiai žali, šiek tiek patamsėja vasaros laikotarpiu. Žiedai – ryškiai geltoni, 2 – 4 cm skersmens varpeliai, tirštai aplipę šakas, kol lapai dar neprasiskleidę.

Aplinkos sąlygoms forsitijos nereiklios, atsparios užterštam orui, kenkėjams ir ligoms. Geriau žydi atvirose, saulėtose vietose, bet ankstyvą pavasarį šviesos pakanka ir greta didesnių lapuočių medžių.

Mūsų darželio teritoriją forsitijos jau puošia penketą metų. Šios edukacinės erdvės tikslas – ugdyti vaikų estetinį suvokimą, pastebėti grožį kasdienėje aplinkoje.

 Kasmet po žydėjimo krūmas apgenėjamas, iškerpamos sausos šakos. Kiekvieną pavasarį forsitijų žiedai džiugina ne tik darbuotojų, į įstaigą atvykstančių svečių, bet ir mūsų įstaigą lankančių vaikų akeles.

Veiklos edukacinėje erdvėje "Forsitijų alėja":

  • Ankstyvą pavasarį su vaikais skubame pasigėrėti vieno iš anksčiausiai pražystančių augalų, kurį vadiname „pavasario šaukliu“, žiedų gausa, kvapu ir, žinoma, geltona kaip saulės spalva.
  • Tyrinėjame žiedo sandarą, aptariame lapų formą (varpeliai), gausą (bandome suskaičiuoti kiek žiedų arba lapų puošia krūmą), per lietimą pažįstame šakų žievės šiurkštumą. Nukritusius žiedlapius surenkame ir naudojame aplikuodami dailės darbelius.
  • Priešmokyklinukai neretai nustemba išgirdę, kad iš žiedų išgaunama laktozė (pieno cukrus).
  • Augalo gyvenimo ciklą stebime visais metų laikais. Forsitiją su vaikais aplankome ne tik žydėjimo sezono metu, bet ir tada, kai lapai krenta ar nuogas šakas dengia sniego apklotas. 
 
20210701_fors1.jpg
 
 
 
EDUKACINĖ ERDVĖ "EGLIŲ ALĖJA"
 
 

Tikslas - kūrybiškai ugdyti vaikus netradicinėse erdvėse paįvairinant ugdomąjį procesą.

Uždaviniai:

1. Sudaryti galimybę kaupti vaikams patirtį įvairiais pojūčiais.

2. Sudaryti sąlygas vaikų stebėjimams, tyrinėjimams.

3. Formuoti palankaus elgesio aplinkai nuostatas, gamtojautą ir pagrindinius aplinkotyros įgūdžius.

Įėjus pro darželio vartus dešinėje pusėje driekiasi eglučių alėja. Šios eglutės savo žaluma džiugina didelius ir mažus visais metų laikais. Šioje žaliojoje erdvėje sudaryta puiki galimybė kūrybiškai ugdyti vaikus, praleisti su vaikais laiką gryname ore ir supažindinti juos su medžiu-egle. Vaikai turi galimybę tyrinėti, stebėti eglutes, susipažinti su jomis.

Vaikai susipažįsta su pagrindinėmis medžio dalimis, sužino, kad eglės turi spygliukus, kad tai spygliuotis augalas, gali palyginti eglės ir pušies spygliukus, sužino, kad eglės vaisius – kankorėžis.

Mažieji gali kaupti patirtį visais pojūčiais: jie liečia, uosto, klausosi paukščių giesmių, mėgaujasi saulės spindulėliais. Stebint augalus eglučių alėjoje plečiasi vaikų vaizduotė ir išradingumas.

Šioje erdvėje vaikai gali patenkinti tokius paprastus, bet labai svarbius poreikius: slėptis, skaičiuoti eglutes, rikti kankorėžius, bėgioti.

Lauke vaikai pajunta laisvės, nuotykių, eksperimentų, tiesiog vaikystės skonį. Mažieji daugiau laiko praleidžia gryname ore.

Vasaros metu džiaugiasi medžių teikiama vėsa, paukščių čiulbesiu, susipažįsta su medžių svarba, ugdosi atsakingą elgesį gamtoje, formuoja estetinius jausmus. Žiemą vaikai gali papuošti eglutes savo pagamintais žaisliukais, girliandomis.

Šioje žaliojoje edukacinėje erdvėje sudarytos sąlygos ugdyti tokias kompetencijas kaip pažintinė, matematinė, sveikatingumo, estetinė kūrybiškumo ir pan.

 

20210701_egl.jpg 20210701_eg2.jpg
 
 
EDUKACINĖ ERDVĖ "ALYVŲ ALĖJA"
 

Darželio teritorijoje auga alyvų krūmai. Vaikai kartu su mokytojomis stebi alyvų krūmus įvairiais metų laikais – žiemą, pavasarį, vasarą ir rudenį. Vaikai sužino, kaip atrodo alyvų krūmai įvairiais metų laikais. Žiemą krūmai būna be lapų ir žiedų, pavasarį stebime, kaip ant alyvų krūmų šakelių atsiranda pirmieji pumpurai, vėliau iš jų išsiskleidžia lapeliai, dar vėliau atsiranda žiedynai ir skleidžiasi alyvų žiedų kekės. Vaikai sužino, kokios spalvos žiedai, taip pat susipažįsta su dekoratyvinėmis ir paprastomis alyvomis. Išsiaiškina, kad paprastų alyvų žiedai turi tik po keturis žiedlapius, o dekoratyvinių alyvų krūmų žiedai yra pilnaviduriai. Vasarą stebime, kaip peržydi alyvų žiedai ir jie virsta sėklomis. Rudenį stebime ant alyvų krūmų pageltusius lapus ir kaip jie pakąsti šalnų nukrenta.

Tikslas: skatinti vaikus tyrinėti, pastebėti gamtoje vykstančius augalų pokyčius įvairiais metų laikais. Mylėti, grožėtis ir puoselėti gamtos grožį.

Uždaviniai:

  • Susipažinti su augalų vegetacija įvairiais metų laikais;
  • Išmokti pastebėti ir puoselėti gamtoje grožį;
  • Patirti daug teigiamų emocijų ir atradimo džiaugsmą.

Veiklos edukacinėje erdvėje "Alyvų alėja":

  • Praktinės veiklos. Vaikai stebi, grožisi žydinčiais alyvų krūmais. Darbeliams prisirenka alyvų lapų, žiedų, šakelių.
  • Alyvų krūmų stebėjimas, tyrinėjimas ir aptarimas. Vaikai stebi alyvų krūmą įvairiais metu laikais, fiksuoja kaip krūmas atrodo žiemą, pavasarį, vasarą ir rudenį. Fiksuojame krūmo pokyčius savo piešinėliuose, darbeliuose. Stebime, kokie vabzdžiai aplanko alyvų krūmą ir žiedus.
  • Kūrybinė raiška. Vaikai aplikuoja, piešia, fotografuoja alyvų krūmą įvairiais metų laikais.
  • Kalbos ugdymas. Vaikai kartu su mokytojomis kuria ketureilius, įvairius pasakojimus, mena mįsles apie alyvų krūmą.
  • Informacijos rinkimas. Ieškojimas informacijos apie alyvas žurnaluose, knygose, internete.
 
 
20210701_alyv.jpg 20210701_alyv2.jpg
 
20210701_alyv3.jpg
 
 
EDUKACINĖ ERDVĖ "SAKURŲ ALĖJA"
 

SAKUROS (nuo jap.  = sakura) – bendras įvairių  Prunus genčiai priklausančių medžių rūšių pavadinimas, įvardinantis dekoratyviai žydinčias japoniškas vyšnias. Dažniausiai kaip sakura įvardinama smailiadantė vyšnia (Prunus serrulata) ir įvairūs jos porūšiai (pavyzdžiui, P. serrulata var. spontaneaP. serrulata var. speciosaP. serrulata var. pubescens), tačiau tai gali būti ir puošnioji vyšnia (Prunus speciosa), svyruoklinė vyšnia (Prunus × yedoensis), saržento vyšnia. Tai svarbūs medžiai Japonijos kultūroje, jos žiedais gėrimasi per Hanami šventę. Dažnas simbolis japoniškoje poezijoje, simbolizuojantis pavasarį bei trapų laikinumą.

Mūsų lopšelio – darželio sakurų alėja pradėta kurti 2016 metais. Kiekvienais metais priešmokyklinio ugdymo grupių vaikai išeidami į mokyklą gegužės mėnesio pabaigoje pasodina po medelį. Taip mūsų įstaigos teritorijoje atsirado beržų, blindžių bei sakurų alėjos. 

Tikslas – kiekvienas, darželio teritorijoje augantis medis primintų tuos vaikus, kurie lankė ir buvo ugdomi  „Žilvinėlio“ lopšelyje – darželyje.

Uždaviniai:

  • Skiepyti ir ugdyti meilę gamtai;
  • Stebėti ir sekti medžio augimo etapus bei pokyčius įvairiais metų laikais.                          

Laukiami rezultatai:

  • Darželio teritorijoje augančios sakuros papuoš aplinką ir džiugins visą darželio bendruomenę;
  • Buvę darželio ugdytiniai atvykę į svečius galės stebėti medelių pokyčius.
20210702_20210702_103137.jpg 20210702_20210702_103119.jpg
 
20210702_20210702_103145.jpg 20210702_20190430_111756.jpg
© 2010 Vilniaus „Žilvinėlio“ lopšelis - darzelis. Visos teisės saugomos.