Vilniaus „Žilvinėlio“ lopšelis - darzelis
Kontaktai

Taikos 130g
LT-05226, Vilnius
Tel./faks. (8 5) 2419212

Vaistingieji augalai

EDUKACINĖ ERDVĖ „VAISTINGIEJI AUGALAI“


Tikslas: per pojūčius ir praktines veiklas pažinti supančią aplinką, formuoti vertybines nuostatas, ugdyti meilę gamtai.

Darželio – lopšelio lauko edukacinėje erdvėje „Vaistingieji augalai“ įrengtos pakeltos lysvės, kuriose vaikai sėja, sodina, augina, prižiūri, stebi, tyrinėja - šalaviją, medetkas, melisą, mėtas, citrininius čiobrelius, raudonėlį ir kitus vaistinguosius augalus. Pasitelkę visus savo pojūčius – regėjimą, lytėjimą, uoslę, klausą, skonį – juos stebi, tyrinėja, renka, uosto, džiovina, ragauja, geria vaistažolių arbatas. Su pedagogais, tėvais vaikai diskutuoja apie vaistingųjų augalų panaudojimą, jų naudą žmogui ir gamtai. Vaikai stebi, kokie vabzdžiai lanko augalus, kokius kvapus skleidžia, stebi žiedų spalvas ir formas. Šios veiklos skatina vaikų smalsumą, padeda suprasti žmogaus ir gamtos ryšį, ugdo meilę gamtai. Praktinės veiklos vaikams ypač patrauklios ir skatina domėtis juos supančia gamta, tyrinėti, praplečia jų akiratį, ugdo praktinius gamtosauginius įgūdžius, nes augalus reikia ir laistyti, ravėti, retinti. Vaikai įgyja žinių, kokiems augalams reikia daugiau saulės, kurie labiau mėgsta paunksmę, taip pat supranta, kad dirvožemis būna įvairus. Vienoks patinka vieniems augalams, kitoks – kitiems. Sužino vaikai ir apie tai, kad augalai turi mėgstamus ir nemėgstamus kaimynus. Dirbdami komandoje įgyja socialinių įgūdžių, sugeba bendradarbiauti, išsakyti savo nuomonę, padėti draugui, mokosi palaukti savo eilės, pasiskirstyti darbais ir panašiai.

Veiklos edukacinėje erdvėje „Vaistingieji augalai“:

  • Praktinė veikla. Augalų auginimas, priežiūra ir paruošimas naudoti. Vaikai sėja, sodina įvairius augalus, juos ravi, purena žemę, laisto, renka ir džiovina. Ragauja arbatas.
  • Stebėjimas ir tyrinėjimas, pažinimas. Vaikai stebi augalų augimą, kintančią išvaizdą, juos tyrinėja, lygina, ieško skirtumų ir panašumų, mokosi pažinti spalvas, pajausti kvapus, juos įvardinti, stebi kokie vabzdžiai lanko augalus, tyrinėja lapų, žiedų formas, struktūrą.
  • Informacijos rinkimas. Vaikai ieško informacijos knygose, internete, klausia tėvelių ir mokytojų.
  • Meninė raiška. Vaizdinėmis priemonėmis išreiškia kvapų sukeltas emocijas, kuria kūrybinius darbelius, daro herbariumus, stebėdami augalus piešia juos, fotografuoja, kuria įvairiausias istorijas.
  • Kalbinis ugdymas. Vaikai susipažįsta su augalų lotyniškais ir lietuviškais pavadinimais, kuria įvairiausius pasakojimus, ketureilius.

Uždaviniai:

  • patirti  daug teigiamų emocijų.
  • praplėsti gamtos pažinimo kompetencija.
  • Per visus pojūčius ir praktines veiklas susipažinti su augalų pasauliu.
  • suprasti, kad gamtoje viskas glaudžiai susiję.
  • įgyti gamtosauginių praktinių gebėjimų.

 

20210630_augal3.jpg
 
20210630_augal2.jpg 20210630_augal1.jpg
© 2010 Vilniaus „Žilvinėlio“ lopšelis - darzelis. Visos teisės saugomos.