Vilniaus „Žilvinėlio“ lopšelis - darzelis
Kontaktai

Taikos 130g
LT-05226, Vilnius
Tel./faks. (8 5) 2419212

Šiltnamis

EDUKACINĖ ERDVĖ „ŠILTNAMIS“


Tikslas: skatinti vaikus tyrinėti, atrasti ir mylėti gamtą.

Uždaviniai:

  • Formuoti pagarbą gamtai;
  • Praplėsti vaikų žinias apie žmogaus ir gamtos ryšį;
  • Padėti suvokti  vandens, oro, dirvožemio naudą ir svarbą;
  • Skatinti pastebėti pokyčius ir juos įvardinti;
  • Patirti daug teigiamų emocijų ir atradimo džiaugsmą.

Lauko edukacinėje erdvėje „Šiltnamis“  įrengtos lysvės, kuriose vaikai sodina ir augina šilumą mėgstančius augalus (agurkus, pomidorus, paprikas, ridikėlius, salotas ir t.t.). Vaikai kartu su mokytojomis sėja sėklytes į indelius grupėse ir stebi jų dygimą. Vėliau perkelia daigelius į šiltnamį. Pačių pasidarytuose kalendoriuose žymisi sėjimo datą, išdygimo laiką, augimo pokyčius. Daigelius laisto, prižiūri, puoselėja, aptaria augimo procesą. Ieško informacijos apie šilumą mėgstančius augalus, kaip reikia juos auginti ir prižiūrėti, aiškinasi augalų naudą ir panaudojimo galimybes, džiaugiasi užaugintu derliumi, jį skanauja.

Praktinė veikla šioje edukacinėje erdvėje skatina vaikų smalsumą, padeda suprasti žmogaus ir gamtos santykį, geriau pažinti gamtą, ugdo vaikų praktinės veiklos įgūdžius aplinkoje, skatina kritinį mąstymą. Vaikai sužino, kas yra šiltnamis, iš ko jis pagamintas, kodėl vieniems augalams jo reikia, o kitiems - ne. Taip pat vaikai termometro pagalba mokosi stebėti oro temperatūrą, išsiaiškina, kodėl būtina stebėti ją šiltnamyje, kodėl čia yra dvejos durys. Vaikai ugdomi pastebėti, kada augalui trūksta drėgmės, o kada ne, bei kokie požymiai tai parodo. Išsiaiškina, kaip teisingai laistyti augalus. Stebi augalų augimo procesą. Šiltnamis - tai erdvė, kurioje vaikai gali tyrinėti, atrasti ir eksperimentuoti, daryti išvadas, diskutuoti, žadinamas domėjimąsis gamta ir ugdoma meilė jai.

Veiklos edukacinėje erdvėje „ŠILTNAMIS“:

  • Praktinės veiklos: augalų auginimas, priežiūra ir derliaus panaudojimas. Vaikai sėja, sodina įvairius augalus, juos prižiūri: laisto, purena žemę, ravi, piktžoles kompostuoja, nuima derlių, skanauja, gamina salotas (skina, plauna, pjausto, ragauja, vaišina).
  • Augalų stebėjimas, tyrinėjimas ir aptarimas. Vaikai stebi augalų augimą, fiksuoja pokyčius bei kintančią išvaizdą savo pasidarytuose užrašuose stebėjimo lapuose, tyrinėja, lygina, skaičiuoja lapelius, žiedus, matuoja vaisius, mokosi pažinti spalvas, analizuoja augalų paviršių faktūrą, aiškinasi, kodėl vieni augalai auga gerai, kiti ne, stebi, kokie vabzdžiai lanko augalus ir t.t., aptaria informaciją su mokytojais;
  • Kūrybinė raiška. Vaikai auginamus augalus lipdo iš plastilino, daro aplikacijas, piešia, fotografuoja, kuria patiekalų receptus, organizuoja darbelių parodas.
  • Kalbinis ugdymas. Vaikai kartu su mokytojomis kuria ketureilius apie auginamas daržoves ar augalus. Mina mįsles, kuria įvairiausius pasakojimus.
  • Informacijos rinkimas. Pokalbiai su tėveliais, seneliais, mokytojais, informacijos ieškojimas žurnaluose, internete apie norimus auginti augalus.

20210630_siltnamis1.jpg 20210630_siltn2.jpg

20210701_20200810_103118.jpg 20210701_20190830_095603.jpg

20210701_20190909_113715.jpg

© 2010 Vilniaus „Žilvinėlio“ lopšelis - darzelis. Visos teisės saugomos.